خرید vpn احمد عبادي

دلنوشته ها...

با عاشقان نشین و همه عاشقی گزین      با هر که نیست عاشق کم گوی و کم نشین     رودكي

میانگین امتیار کاربران: / 9
ضعیفعالی 

 

مرحوم عبادی از هشت سالگی با موسیقی آشنا شد .اصول نوزاندگی را از خواهران خود مولود و ملوک که از تعلیمات پدر خودشان میراز عبدالله فراهانی نوازنده تار و سه تار و ردیف دان موسیقی ایرانی است، آموخته بودند. مرحوم عبادی مدتها در وزارت پیشه و هنر به تدریس و تحقیق در موسیقی ایرانی پرداخت . و در جهت پیشبرد موسیقی ایرانی و شناساندن ای هنر کنسرتهای زیادی در کشورهای اروپایی ( از جمله : فرانسه ، ایتالیا آلمان و اتریش ) برگزار کرده است.
سبک نوازندگی استاد:
استاد عبادی در نواختن سه تار دارای سبک و شیوه منصحر به خود بود مضرابهای بسیار قوی در عین حال شفاف تک ریز های کوتاه که در حال حاضر کمتر کسی را می بینیم که بتواند تقلید کند و مانند مرحوم عبادی سه تار را بنوازد .
اگر قطعات ضربی و چهارمضرابهای مرحوم عبادی توجه کنیم می بینم که ایشان حتی در قطعات ضربی هم سعی می کنند همان تک ریز ها و تک مضرابها را رعایت کنند به اضافه اینکه در چهار مضرابها کمتر از مضراب پایه یا به قولی (آکورد) استفاده می کردند و در چهار مضراب سعی می کردند حتی الامکان نت ها را بسیار شفاف و ملموس به گوش شنونده برسانند .
یکی از ابتکاراتی که مرحوم عبادی در نوزاندگی سه تار ایجادکردند ابداع کوکهای مختلف برای ساز سه تار بوده که می توانید این کار را در مجموعه آلبوم کوک سه تار بشنوید .
مرحوم عبادی انسانی بود بسیار معتقد و متدین که اهالی موسیقی می گویند هر گاه که می خواست دست به سه تار بزند وضو می گرفت و این ساز را مقدس می دانست .
آفتاب زندگی مرحوم عبادی در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۳۷۱ غروب کرد ولی هنوز صدای ساز ایشان برای دوستداران موسیقی ایرانی به خصوص سه تار شنیدنی است.
نوازندگی استاد عبادی یکی از الگوهای هنرجویان سه تار است و همه عزیزانی که ساز سه تار را دردست دارند وظیفه دارند که قطعات و چهارمضرابها و ردیف ایشان را حتما بنوازند.

استاد روح ا... خالقی در کتاب سر گذشت موسیقی در مورد استاد عبادی چنین گفته است: احمد عبادی در سال 1285 متولد شده ، او فرزند میرزاعبداله استاد بی بدیل تار و سه تار است. خانه میرزاعبداله کانون گرم و محفلی بی ریا برای اهل هنر بود و احمد عبادی هنگامی که بیش از هشت سال نداشت در این محفل با فرا گرفتن ضرب، به ترانه های ضربی مو سیقی آشنا شد. احمد شروع به نواختن سه تار کرد که سایه پدرش از سرش دور شد و وی از تعلیمات پدر محرروم گردید ولی چون آتش عشق موسیقی در دلش شعله ور بود نزد خواهران خود مولود و مولوک که از تعلیمات پدر برخوردار شده بودند ، اصول نوازندگی را آموخت و به جایی رسید که در سن هجده سالگی سازش شنید نی بود. احمد عبادی نه تنها از لحاظ موسیقی و ذوق و قریحه نوازندگی جانشین پدر میباشد بلکه از جهت حسن خلق و ادب و مهربانی بهترین یادگار میرزا عبداله است.خانه ی دلِ یاران از مهر و محبت وی آکنده است، هنگامی که انگشتانش روی پرده های سه تار به گردش در می آید و ناخن پُر قوتش آهنگ ساز را به گوش می رساند ، قلب آدمی در سینه می تپد و نغمه های دلپذیرش هزاران خاطرات شیرین را از جلوی دیدگان شنونده میگذراند که هیچ هنری را این همه تأ ثیر شگفت انگیز نیست.
اما در مورد نحوه نوازندگی استاد عبادی باید گفت که سبکی کاملا متمایز نسبت به اساتید و گذشتگان خوی در نوازندگی دارد که ساخته و پرداخته ذوق هنری سرشار این بزرگ مرد موسیقی ایران میباشد. در نوازندگی سه تار میتوان به سبک استاد صبا و استاد یوسف فروتن و استاد عبادی اشاره کرد که سبک استاد عبادی متمایزتر از دیگر سبکها میباشد و این امر به آسانی قابل تشخیص است.
خود استاد عبادی چنین میگوید که در زمانی که او جوان بوده ، سریع مضراب زدن در نوازندگی سه تار بسیار مهم بوده و هر کس سریعتر مینواخته از او بعنوان کسی که خوب سه تار میزند یاد میکردند ، اما هنگام ضبط صفحات در گذشته ها ، این سرعت زیاد در نواختن موجب بد پر شدن صفحات میشده و هنگام شنیدن صفحات ضبط شده ، مضرابهای سه تار شفاف به گوش نمیرسیده، به همین دلیل استاد عبادی به این فکر می افتد که این مشکل را بر طرف کند . او برای رفع این مشکل از سرعت مضراب زدن میکاهد ، توقف ها را بیشتر میکند ، مضرابها را قویتر و بسیار بسیار شفاف تر بیان میکند و همین روش به همراه احساس سرشاری که او در کارهایش انجام میدهد شیوه جدید و بدیعی را در سه تار نوازی بوجود می آورد که مورد توجه اساتید و شنوندگان موسیقی ایرانی قرار میگیرد و بعد ها بوسیله خیلی ها مورد تقلید قرار میگیرد اما تا کنون کسی نبوده که بتواند احساسی را که او در کارهایش بوده ارایه دهد.
آری کار بزرگ کردن روح بزرگ میخواهد و بدون شک این احساس که در کاهای استاد عبادی موج میزند با روح بزرگ و عرفانی این مرد مرتبط است که همگان از او بعنوان معلم اخلاق یاد میکنند. متاسفانه کارهای زیادی از استاد عبادی منتشر نشده و اکثر کارهای او در آرشیوهای خصوصی میباشد اما از کارهای منتشر شده او میتوان به سه نوار تکنوازی و نوار محفل خصوصی استاد عبادی با آواز خوانی استاد شجریان اشاره کرد که به همگان توصیه میکنم کارهای استاد عبادی به خصوص آثار تکنوازی او را برای درک بهتر موسیقی ایران زمین وپی بردن به ظرایف این هنر اصیل ، با دقت گوش کنند.


منبع:گلهای رنگارنگ

اضافه‌ كردن نظر

جهت جلوگيري از فعاليت ربات هاي پيامگذار ، بين هر دو ارسال 60 ثانيه انتظار تعيين شده است.


ورود اعضا

دفعات دانلود نتها براي كاربران ثبت شده نامحدود است.



صفحه اي را كه دوست داريد با يكبار كليك بر روي  1+ در گوگل محبوب كنيد

آمار از تاريخ 90/05/17

کل بازدید کنندگان: 1547752
کل صفحات بازدید شده: 4265498
بازديد اين صفحه: 2855
بازدید کنندگان امروز: 175
صفحات بازديد شده امروز: 372
بازدید کنندگان دیروز: 571
صفحات بازديد شده ديروز: 1108
بیشترین بازديد كننده در روز: 1916
بيشترين صفحه در روز: 7683
ميانگين بازدید کننده در روز: 603.39
ميانگين بازديد هر كاربر 2.76
افراد آنلاین: 4
بیشترین افراد آنلاین: 190
صفحات بازديد شده شما: 40
آمار سایت
اعضا : 4572
محتوا : 443
لینک وب ها : 153